|
|
| Rada Nadzorcza Puławskiej Spółdzielni Mieszkaniowej
Skład Rady Nadzorczej:
1. |
Zbigniew Kołtowski |
Przewodniczący Rady |
2. |
Jadwiga Irauth |
Zastępca Przewodniczącego Rady |
3. |
Danuta Grochowska |
Sekretarz Rady |
4. |
Zbigniew Antczak |
Członek Rady |
5. |
Henryk Binięda |
Członek Rady |
6. |
Grzegorz Czarnecki |
Członek Rady |
7. |
Adam Giza |
Członek Rady |
8. |
Elżbieta Juśko |
Członek Rady |
9. |
Joanna Kubiś |
Członek Rady |
10. |
Wojciech Kucharski |
Członek Rady |
11. |
Tadeusz Magnuszewski |
Członek Rady |
12. |
Jerzy Malenda |
Członek Rady |
13. |
Michał Oraniec |
Członek Rady |
14. |
Sławomir Piskorski |
Członek Rady |
15. |
Maria Sikora |
Członek Rady |
16. |
Zbigniew Sola |
Członek Rady |
17. |
Waldemar Wiącek |
Członek Rady |
Przewodniczący Rady Nadzorczej przyjmuje interesantów w każdy pierwszy poniedziałek
miesiąca po uprzednim zapisaniu się w sekretariacie PSM.
W Radzie Nadzorczej działają dwie komisje problemowe:
Komisja Rewizyjna
1. |
Jadwiga Irauth |
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej |
2. |
Grzegorz Czarnecki |
Zastępca Przewodniczącej |
3. |
Adam Giza |
Członek Komisji |
4. |
Elżbieta Juśko |
Członek Komisji |
5. |
Sławomir Piskorski |
Członek Komisji |
Komisja Przetargowa
1. |
Zbigniew Antczak |
Przewodniczący Komisji Przetargowej |
2. |
Henryk Binięda |
Członek Komisji |
3. |
Tadeusz Magnuszewski |
Członek Komisji |
4. |
Michał Oraniec |
Członek Komisji |
5. |
Zbigniew Sola |
Członek Komisji |
6. |
Waldemar Wiącek |
Członek Komisji |
Zakres działania Rady Nadzorczej
Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:
- uchwalanie planów gospodarczych i programów działalności społeczno-wychowawczej,
- nadzór i kontrola działalności Spółdzielni, a w szczególności:
- badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych,
- dokonywanie okresowych ocen wykonania przez Spółdzielnię jej zadań społeczno-gospodarczych
ze specjalnym uwzględnieniem przestrzegania przez Spółdzielnię praw członkowskich,
- przeprowadzenie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni
i poszczególnych jej członków,
- podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia nieruchomości oraz nabycia zakładu lub
innej jednostki organizacyjnej,
- podejmowanie uchwał w sprawie przystąpienia do innych organizacji społecznych oraz wystąpienia
z nich,
- zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
- rozpatrywanie skarg na działalność Zarządu,
- składanie Zebraniu Przedstawicieli Członków sprawozdań zawierających
w szczególności wyniki kontroli i ocenę sprawozdań finansowych,
- podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych pomiędzy Spółdzielnią,
a członkiem Zarządu lub dokonywanych przez Spółdzielnię
w interesie członków Zarządu oraz reprezentowania Spółdzielni przy tych czynnościach,
do reprezentowania Spółdzielni wystarczy dwóch członków Rady Nadzorczej przez nią
upoważnionych,
- uchwalanie regulaminu Zarządu,
- uchwalanie zasad rozliczania kosztów budowy i ustalania wysokości wkładów,
- uchwalanie zasad rozliczania kosztów poniesionych na modernizację budynku,
- uchwalanie regulaminu używania lokali w domach Spółdzielni oraz porządku domowego i współżycia mieszkańców,
a także sankcji za naruszanie tych regulaminów,
- uchwalanie szczegółowych zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
- uchwalenie zmiany wysokości opłat za zajmowane lokale,
- uchwalanie szczegółowych zasad korzystania przez członków z garaży, finansowanie ich budowy
oraz rozliczeń z tego tytułu,
- ustalanie liczby przedstawicieli na Zebranie Przedstawicieli na grupy członkowskie,
regulaminu obrad zebrania grup członkowskich,
- wybór i odwołanie członków Zarządu, w tym prezesa i jego zastępców,
- uchwalanie regulaminu Rady Osiedlowej i koordynowanie działalności nadzorczo-kontrolnych
Rad Osiedlowych,
- rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu i od decyzji Rady Osiedlowej oraz rozpatrywanie skarg
na ich działalność,
- zwołanie Zebrania Przedstawicieli w warunkach określonych w Statucie,
- podejmowanie uchwał w sprawie pozbawienia członkostwa przez wykluczenie lub wykreślenie
z rejestru członków Spółdzielni,
- uchwalanie regulaminu przyjmowania członków i zamiany mieszkań,
- uchwalanie regulaminu określającego obowiązki Spółdzielni i członków w zakresie napraw wewnątrz
lokali oraz zasad rozliczeń Spółdzielni z członkami zwalniającymi lokale,
- uczestniczenie w lustracji Spółdzielni i nadzór nad wykonywaniem zaleceń polustracyjnych,
- uchwalanie regulaminu postępowania przetargowego przy zbyciu mieszkań przez Spółdzielnię,
- innych regulaminów, o których mowa w Statucie,
- podejmowanie uchwały o której mowa w art. 12 ust. 3 ustawy o własności lokali, na wniosek
większości właścicieli.
- wybór biegłego rewidenta do weryfikacji sprawozdania finansowego, spośród kandydatów
przedstawionych przez Zarząd.
|
|